0 0
Metropoliten Blog i aktuelnosti Čulna izložba by Metropoliten

Metropoliten „Čulna izložba“

22. 05. 2024.
22. 05. 2024.

4 sobe, 4 teme, 16 parfema

MIRISNA MAPA SRCA

Postavkom koja je parfem predstavila ne samo kao umetnički eksponat, nego i kao „okidač“ emocija i uspomena, Metropoliten je svoju publiku podsetio da su mirisi – suptilni put do srca.
Prostor kultnog beogradskog kluba „Mladost/Ludost/Radost“, zatvorenog pretprošlog maja, ovom prilikom je, specijalno za Metropoliten, još jednom otvorio svoje 4 sobe za 4 mirisno-emotivne teme.

„Parfem je priča u mirisima, ponekad i poezija uspomena“, rekao je Žan Klod Elena (Jean-Claude Ellena), parfimer čije su kompozicije minimalističke poput postmodernog platna, pune svetlosti poput Vermerovih slika.

Eto idealnog citata kojim može da počne priča o našoj jedinstvenoj „čulnoj“ izložbi koja je moć parfema udružila sa vizuelnim i audio efektima, za multisenzorni efekat koji nikoga nije ostavio ravnodušnim.

Metropoliten tim je dugo osmišljavao koncept izložbe, birao parfeme koji će biti najbolji predstavnici teme i pokretači emocija, udružio snage sa drugim umetnicima i 10. maja ove godine predstavio prvu „Čulnu izložbu“ sa porukom: „prati svoj nos“.

 

4 SOBE, 4 TEME, 16 PARFEMA

Koje nam emocije i uspomene najčešće izazivaju parfemi? O kojim inspiracijama parfimeri najčešće govore?
Traganje o odgovorima na ova dva pitanja doveo je Metropoliten tim do četiri teme: miris kao evokacija uspomena na srećna vremena, detinjstvo i mladost; evokacija mesta i prostora koji su nam bili važni; povratak prirodi kao autentična i sve snažnija potreba u urbanom okruženju; ljubav i strast fiziološki i kulturološki neodvojive od mirisa.
Za svaku od tema, odbrali smo četiri mirisa koja se u nju uklapaju, što po iskustvu onih koji ih koriste (evokacija), što po rečima parfimera (inspiracija).
Dodatno, pozvali smo i druge umetnike da mirise predstave u okviru svojih medija – vizuelnih, audio, performansom… čime je izložba postala multimedijalni spektakl boja, mirisa, tekstura, zvukova i pokreta.
Odabranih 16 parfema je, za ovu priliku, ogoljeno od svojih marketinških detalja, logotipa i brendiranih bočica, predstavljeno u istovetnim staklenim posudama sa pumpicom.
Uz svaki mirisni eksponat ispisana je „evokacija“ i „inspiracija“ – ostavljajući nam punu slobodu da nas miris povede nekim trećim, samo nama znanim putevima.
Metropoliten je, za otvaranje izložbe, odabrao prostor koji se konceptualno u potpunosti ukopio u temu: kultni beogradski klub Mladost Ludost Radost Gajba, sa 4 sobe od kojih je svaka imala svoju temu, zatvoren je pre dve godine posle 12 godina rada, a odlučio se da još jednom otvori vrata čuvene stare kuće u Savamali specijalno za našu izložbu.

 

SOBA 1: SLATKE USPOMENE – U POTRAZI ZA IZGUBLJENIM VREMENOM

Mirisi koji najčešće pobuđuju setu za srećnim vremenima povezani su za hranu, cvetove, prirodu… U sobi kroz koju se kao nit koja nas vodi kroz vreme vizuelno provlači ogromna papirna traka sa tekstom iz Egziperijevog „Malog princa“, postavljena su četiri parfema – mirisne uspomene.

Da li su neke od ovih uspomena setne ili vesele, da li izazivaju toplinu oko srca ili suzu u oku, na svakom od nas je da odluči za sebe.

 

SOBA 2: SENTIMENTALNO PUTOVANJE – SEĆAM SE TOG MESTA…

Poetičnu audio-vizuelno okruženje za „sentimentalna putovanja“ postavio je multidisciplinarni umetnik Aleksandar Lazar, koji se bavi „vizuelnom muzikom“.

SOBA 3: PRIRODA I ELEMENTI – POVRATAK KORENIMA

Osetili smo pesak i travu pod nogama – doslovno, u sobi koja nas vraća prirodi, opijeni zelenim mirisima koji su preplavili prostor. Oslonili smo se, ovde, osim iskustva, i na naučne dokaze da priroda umiruje: studija u Japanu istraživala je delovanje prizora šume japanskih čempresa „hinoki“ na ispitanike i zabeležila izuzetno relaksirajući efekat. Kada su ispitanicima uz prikazivanje slike dodali i miris „hinoki“ esencijalnog ulja, relaksirajući efekat na psihu i telo bio je još jači.
Četiri parfema prirode u ovoj sobi spojila su se u jedan jedinstven utisak:

SOBA 4: LJUBAV I STRAST – OSEĆAM TVOJU KOŽU

Vizuelno spektakularna, četvrta soba nas je omamila bojama, mirisima i pokretom: četiri mirisa, svojim su telima dočarali umetnici u četiri raznorodna performansa koji predstavljaju romantiku, erotiku, ljubav i strast.

Prema utiscima publike, svedočenjima u brojnim postovima nakon izložbe, Metropoliten je svoju publiku odveo na nesvakidašnje mirisno putovanje koje se ne zaboravlja.
Naša parfimerija, koja je, još pre 18 godina, prva uvela „niche“ parfeme u Srbiju, navikavala publiku na neobično, buntovno i ekscentrično, menjajući, korak po korak, njene parfemske preferencije visoko je postavila lestvicu. I stalno je podiže.

 

Tim izložbe:

Koncept izložbe i odabir parfema radio je tim parfimerije Metropoliten, a produkciju je radio zaseban tim.
Razvoj multimedijalnog koncepta i celokupnu produkciju radila je Marija Muždalo, izvršnu produkciju Tamara Janković, a scenografiju Magdalena Vlajić, uz asistenciju Dine Nedelkov.
Sanjin Ćorović (Production Pool) dodao je završni dodir audio vizulenom produkcijom, a zvukove na izložbi je kreirao DJ Petko.
U prostoru „Ljubav i strast“ svojim pokretima i plesom pažnju objektiva i divljenje privlačili su Dejan Kolarov, Sanja Obradinović i Milica Jević Drndarević, i dva perfomera iza platna, Branko Mitrović i Lara Gromilić.

Newsletter

Prijavite se na naš newsletter i saznajte prvi informacije o novim proizvodima, brendovima, poklonima i dešavanjima.

Besplatna dostava

Za porudžbine iznad 50.000 RSD.

Gift Box

Zato što vam je svaki detalj važan.

Funkcionalni kolačići čine sajt upotrebljivim omogućavajući osnovne funkcije sajta, kao što su navigacija i pristupanje zaštićenim područjima. Ovaj sajt koristi kolačiće koji su nužni za ispravno funkcionisanje, omogućavajući poziitvno korisničko iskustvo i tehničke fukcije sajta.
Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovde.

Više o Uslovima kupovine pročitajte ovde.

Postavke o kolačićima možete urediti i/ili ažurirati ili obrisati prilikom svake posete našoj stranici. O svemu više pročitajte u Pravilima o korištenju kolačića.

Marketinški kolačići koriste se za praćenje navika posetilaca sajta. Ovaj sajt koristi Google Analytics kolačiće.

Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovde.

Više o Uslovima kupovine pročitajte ovdje.

Postavke o kolačićima možete urediti i/ili ažurirati ili obrisati prilikom svake posete našoj stranici. O svemu više pročitajte u Pravilima o korištenju kolačića.

Analitički, odnosno statistčki kolačići anonimno prikupljaju i slanjem podataka pomažu vlasnicima sajta da razumeju na koji način korisnici koriste i komuniciraju sa sajtom. Ovi kolačići omogućavaju web analitiku, tj. analizu upotrebe sajta, merenje/brojanje posećenosti, a sve u cilju poboljšanja kvaliteta i sadržaja ponuđenog na našem sajtu.

Više o Pravilima o korištenju kolačića pročitajte ovde.

Više o Uslovima kupovine pročitajte ovde.

Postavke o kolačićima možete urediti i/ili ažurirati ili obrisati prilikom svake posete našoj stranici. O svemu više pročitajte u Pravilima o korištenju kolačića.

Zatvori