
Neuronauka mapira kako mirisi utiču na emocije i ponašanje.
Parfemi koji dodiruju nesvesno, bude iskonsko u nama, daju samopouzdanje, menjaju raspoloženje, pobuđuju endorfine, otvaraju čakre, namiguju neuronaukama... Trend parfema koji se poigrava psihološkim i terapeutskim svojstvima i obećava parfemski wellbeing plamti već nekoliko godina. Neuromirisi su stigli, i tek će ih biti.
Parfemi su otkrili da mogu da vas dodirnu i izvan estetike. Da se povežu sa vama na više nivoa – od kojih nisu svi osvešćeni i vama poznati. O uticaju mirisa na raspoloženje zna se oduvek. Aromaterapija koristi esencijalna ulja, arome, za uticaj na telo i duh, a još analogno doba poznavalo je naučna istraživanja uticaja mirisa na ljudska bića.
Neuronauke napreduju u mapiranju delova nervnog sistema koji reaguju na mirise i imaju uticaj na nas – bilo da podižu energiju, poboljšavaju san ili ublažavaju anksioznost – a to rade i proizvođači mirisa. Kompanija International Flavours and Fragrances (IFF) već decenijama testira mirisne note, da bi danas razvila svoj AI algoritam Scentcube, koji treba da odredi 6 bazičnih emocija i mirise koji ih trigeruju.
Otuda i među niche parfemima čitav niz neuromirisa koji uključuju sastojke koji su već dokazano delotvorni ili se o njima tek govori, kako bi – snažnije nego inače – uticali na naše ponašanje. Drugi se oslanjaju na izvore bliske astrologiji, drevnim istočnim ili šamanskim metodama posezanja za nesvesnim. Treći – a njih ima najviše – kombinuju ova znanja.
Put ka nesvesnom popločan aromama
Kada se znanja stečena na studijama psihologije i uz dugogodišnju praksu meditacije spoje, nastaje kreacija parfema BIBBI Paris. Kreatorka brenda, Stina Bibbi Seger, aromama je tkala snoviđenja iz svojih meditacija. BIBBI parfem želi da nas mirisima povede na put osvešćivanja nesvesnog. U BIBBI parfemu drevne filozofije se susreću sa veštačkom inteligencijom – stvara se čitav jedan novi svet parfemskih iskustava.
Odakle da krenete sa BIBBI istraživanjem podsvesnog? Možda od intrigantnog Ghost of Tom, koji će notama zadimljenog čaja i papirusa zagolicati vašu maštu i podsetiti na nekog, a nećete znati na koga.
Vibracije pojačane na maksimum – parfem sa kristalima
Na sličnom putu je VYRAO – uz dodatnu dozu magije. Yasmin Sewell je spojila nauku i magiju: za savetnike je uzela svoju spiritualnu savetnicu, ali i stručnjake kompanije International Flavours and Fragrances (IFF), koji izučavaju aktivnosti mozga povezane sa emocijama izazvanim mirisom. Za dodatnu energiju u svaku bočicu ubačen je Herkimer dijamant – zapravo vrsta kvarcnog kristala za prenos energije.
Preporuka? Probajte Free 00, za slobodu duha i razigranost, sa obiljem citrusa, cvetom narandže i lokvanja koji hrabre srce.
Parfem kao duhovna inicijacija
Negde između šamana i neuronauke svoj put traži pionir u oblasti funkcionalnih parfema, francuski INITIO. Brend se poziva u mirisnim formulama na rituale duhovnih inicijacija i naučna saznanja o delovanju mirisa. Parfemi ovog francuskog brenda kreirani su tako da nas oslobode dogme i uvedu u uzbuđenje, da nam pomognu da pomoću moćnih mirisnih formula dodirnemo iskonsko u sebi.
INITIO, svoj parfem posmatra kao pozivnicu na obred inicijacije – prijem u klub osoba koje su u stalnoj potrebi za ispunjenjem svojih žudnji.
Svoju inicijaciju u svet vrhunskih INITIO parfema možete započeti bestseller-om brenda Paragon, koji oslobađa sputane energije i obavija plaštom harizme. Ovu inicijaciju vodi kombinacija bibera, palo santa, sandalovine i ouda.
Parfem kao motivacioni trener
Ako dolazite iz sveta umetnosti, u parfemu ćete tražiti put za kreativnu slobodu. Elena Spirina, žena iz sveta umetnosti, autorka dokumentarnih filmova – i kreatorka brenda ANOMALIA PARIS – veruje da je parfem tu da inspiriše i hrani našu slobodu, našu želju za promenom, sve naše ćudi i kontradikcije. Parfem – smatra Spirina – treba da bude više od ukrasa, naše oruđe ličnog rasta i transformacije, pa svaki odabrani ANOMALIA parfem, tako, postaje vrsta našeg motivacionog trenera.
Možda će vas iz ovih priča najviše motivisati da zavolite brend parfem Sabrage – taj mirisni šampanjac u perfektnoj bočici nesavršenog oblika.
Parfem je, parfem je, parfem...
Bilo da biste parfem svesno koristili kao ličnog terapeuta koji vam je uvek pri ruci, ili vam je on i dalje modni stav i poruka – nemojte zaobići ove brendove. Oni, naprosto, stvaraju neke sjajne parfeme. Možda zbog dodatne motivacije, možda zbog upotrebe nekih drugačijih, do sada zanemarenih sastojaka.