Astier de Villatte
ESTETIKA NESAVRŠENOG
„Ne samo da, uz ručnu izradu, nikada nećete dobiti dva ista rada, nego ćete u svaki od njih utkati trag ljudskog bića“ – kažu Ivan Pericoli i Benoît Astier, osnivači francuskog brenda Astier de Villate, pronalazeći puno lepote u malim nesavršenostima tipičnim za zanatski, ručni rad. Keramika i mirisi ovog brenda sada se mogu kupiti u beogradskom Metropolitenu.
Nakon što su se upoznali u prestižnoj pariskoj umetničkoj školi i otkrili da imaju sličan pristup dizajnu – da izbegavanje preteranog doterivanja čuva životnost i lepotu radovima – Ivan Pericoli i Benoît Astier 1996. godine osnivaju jedinstvenu zanatsku radionicu keramike. Modernizovali su na svoj način francuske tradicionalne metode proizvodnje keramike iz 18. veka i udahnuli novi život starim tehnikama štampe.
Stara štamparska presa sa tehnologijom izlivanja slova u olovu, poslednja te vrste u Francuskoj i jedna od retkih u svetu, ponovo je proradila u Astier de Villatte ateljeu kao još jedna inspiracija otkrivena u starim, zanatskim metodama.
Atipična izdavačka kuća bila je logičan sledeći korak, a njena prva štampana publiakacija je vodič kroz Pariz „Ma Vie à Paris“ sa tekstom i crtežima Lou Doillon. Pariz je, uostalom, njihov inspiracija, grad polu-san, polu-stvarnost.
Većina radnika u Astier de Villatte ateljeu potiče iz tibetanskih budističkih manastira, budući da su osnivači brenda, kako kažu, „tibetofili“.
Parfemski atelje zaživeo je kroz saradnje sa parfimerima i kreiranje kolonjskih voda i aromatskih štapića i sveća za mirisni put oko sveta.
Još kada se prilikom izbora osnovne sirovine, gline, zaobiđu uhodane staze i umesto klasične mase za keramiku upotrebi glinu za skulpture, sa grubljom završnicom, jasno je da je reč o autentičnom pristupu. – Jedinstvenost ili, prema industrijskim standardima, nesavršenost, čuva tragove života u ručno rađenom predmetu – smatraju autori.
Tako je, u svom dugom putu od prvog kineskog porcelana, preko industrijske proizvodnje savršenih, identičnih proizvoda, u Astier de Villatte ateljeu krug zatvoren vraćanjem imperfekcije zanatskog rada kao važnog uslova umetničke vrednosti i lepote keramike.
Danas brend ima dva butika u centru Pariza u kojima su izloženi radovi među kojima su najpoznatiji titanijumski čajnik, sveske dizajnirane na tipografskoj presi, kao i selekcija božićnih ornamenata iz celog sveta.
Sada su dobili svoj izložben i prodajni prostor i u Metropolitenu.